sms3end


مراقبت از حیوانات خانگی به شما کمک می کند با افسردگی، اضطراب و استرس مقابله کنید. اگر تا به حال یک حیوان خانگی داشته باشید، می دانید که چقدر به شما خوش می گذرد و چقدر به آن ها علاقه مند خواهید شد. ولی …آیا می دانستید که حیوانات خانگی هم باعث سلامتی جسمی و سلامت روانی زیادی می شوند؟ سگ ها و گربه ها به طور خاص می توانند استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش دهند، تنهایی را کاهش دهند، ورزش و فعالیت را بیشتر کنند و حتی سلامت قلبی و عروقی شما را بهبود بخشند. مراقبت از یک حیوان می تواند به کودکان کمک کند تا امن تر و فعال تر شوند. حیوانات خانگی نیز برای بزرگسالان مسن تر، دوستی با ارزشی فراهم می کنند. شاید مهم تر از همه اینکه، یک حیوان خانگی می تواند شادی واقعی و عشق بی قید و شرط به زندگی شما بیفزاید. در این مقاله از بخش حیوانات خانگی اس ام سانگبه بررسی تاثیر حیوانات خانگی بر سلامتی می پردازیم.

چگونه حیوانات خانگی می توانند به شما در مقابله با افسردگی، اضطراب و استرس کمک کنند

در حالی که اغلب صاحبان حیوانات خانگی نسبت به شادی های آنی که همراه با حیوانات همنشین انسان به اشتراک می گذارند، آگاه هستند، بسیاری از ما از مزایای سلامت جسمی و ذهنی که می تواند با لذت در آغوش کشیدن با یک دوست مودار نیز همراه شود، آگاه هستیم. اخیرا مطالعات شروع به بررسی علمی منافع پیوند انسان و حیوانات کرده  است. حیوانات خانگی، به خصوص سگ ها و گربه ها، تکامل یافته اند تا به شدت با انسان ها و رفتار و عواطف ما هماهنگ شوند.

حیوانات خانگی -1

به عنوان مثال، سگ ها قادر به درک بسیاری از کلماتی هستند که ما استفاده می کنیم، و حتی آن ها در تفسیر لحن صدا، زبان بدنی و حالات ما دارای قدرت بیشتری هستند. و مانند هر دوست خوب انسانی، یک سگ وفادار به چشمان شما نگاه خواهد کرد تا حالت عاطفی شما را ارزیابی کند و سعی کند درک کند که چه فکر می کنید و چه احساسی دارید (و همچنین زمانی را که می خواهید به پیاده روی و یا درمان بیماری اختصاص دهید درک می کند).

مطالعات نشان داده اند که:

  • صاحبان حیوانات خانگی کمتر از افراد بدون حیوانات خانگی از افسردگی رنج می برند.
  • افراد با حیوانات خانگی، فشار خون کمتری در شرایط استرس زا نسبت به انسانهای بدون حیوانات خانگی دارند. یک مطالعه حتی نشان داد که زمانی که افراد مبتلا به فشار خون بالا، سگ ها را از یک پناهگاه به فرزندی پذیرفتند، فشار خون آن ها در عرض پنج ماه کاهش قابل توجهی پیدا کرد.
  • بازی کردن با سگ یا گربه می تواند سطح سروتونین و دوپامین را بالا ببرد که آرامبخش و تسکین دهنده است.
  • صاحبان این حیوانات سطح تری گلیسیرید و کلسترول (شاخص های بیماری قلبی) کمتری را نسبت به افراد بدون حیوانات خانگی دارند.
  • احتمال زنده ماندن حملات قلبی در کسانی که دارای حیوان خانگی هستند بیشتر از افراد بدون حیوانات خانگی است.
  • صاحبان حیوانات خانگی بیشتر از سن ۶۵ سالگی ۳۰ درصد کمتر از افرادی که حیوانات خانگی ندارند به پزشک مراجعه می کنند.
  • در حالی که افراد با حیوانات خانگی اغلب بیش ترین مزایای سلامتی را تجربه می کنند، حیوان خانگی لزوما نباید سگ یا گربه باشد. حتی تماشای ماهی در آکواریوم می تواند به کاهش تنش ماهیچه و کاهش ضربان قلب کمک کند.

یکی از دلایل این اثرات درمانی آن است که حیوانات خانگی، نیاز اصلی انسان برای لمس کردن را برآورده می کنند. حتی جنایتکاران سرسخت در زندان، پس از تعامل با حیوانات خانگی، تغییرات بلندمدتی را در رفتار خود نشان می دهند، بسیاری از آن ها برای اولین بار محبت متقابل را تجربه می کنند. استراحت، آغوش گرفتن و یا در غیر این صورت دست زدن به یک حیوان دوست داشتنی می تواند به سرعت به شما را زمانی که در معرض استرس یا اضطراب هستید آرام کند. هم چنین همراهی یک حیوان خانگی می تواند تنهایی را کاهش دهد، و اغلب سگ ها محرکی عالی برای ورزش سالم هستند که می توانند به طور قابل توجهی روحیه شما را افزایش دهند و افسردگی را کاهش دهند.

حیوانات خانگی -2

چگونه حیوانات خانگی می توانند به شما در ایجاد تغییرات زندگی سالم کمک کنند؟

استفاده از تغییر سبک زندگی سالم نقش مهمی در تسکین علایم افسردگی، اضطراب، استرس، اختلال دوقطبی و PTSD ایفا می کند. مراقبت از یک حیوان خانگی می تواند از طریق موارد زیر به شما در ایجاد تغییر سبک زندگی سالم کمک کند:

افزایش ورزش

گرفتن یک سگ برای پیاده روی، یا دویدن، سرگرمی برای ورزش روزانه سالم در برنامه شما به وجود آید. مطالعات نشان می دهند که مالکان سگ ها به احتمال زیاد ورزش روزانه را در برنامه خود لحاظ می کنند زیرا ورزش کردن هر روز برای حیوان بسیار عالی است. که این مسئله ارتباط بین شما و حیوان را عمیق تر خواهد کرد و اغلب مشکلات رفتاری را در سگ ها ریشه کن می کند و سلامت حیوان خانگی شما را تضمین می کند.

ایجاد دوستی

دوستی می تواند به جلوگیری از بیماری کمک کند و حتی سال ها به زندگی شما بیافزاید، در حالی که تنهایی می تواند علائم افسردگی را تحریک کند. مراقبت از یک حیوان زنده می تواند به شما کمک کند که احساس نیاز داشته باشید، و تمرکز را از مشکلات خود بردارید، به خصوص اگر تنها زندگی کنید. اغلب انسان ها با سگ ها و گربه ها یا حیوانات خانگی خود صحبت می کنند و برخی حتی از آن ها برای کمک گرفتن مشکلات خود استفاده می کنند. و هیچ چیز تنهایی را هنگام آمدن به خانه با دم تکان سگ یا خرخر گربه از بین نمی برد.

کمک به شما در ملاقات با افراد جدید

حیوانات خانگی می توانند یک آسان کننده روابط اجتماعی عالی برای صاحبان آن ها باشند که به شما کمک می کنند شروع کنید و دوستی های جدید را حفظ کنید. صاحبان سگ ها به طور مرتب توقف می کنند و با یکدیگر صحبت می کنند و یا هم  پیاده روی می کنند، و یا حتی در پارکهای مخصوص سگها می دوند. همچنین صاحبان سگ ها افراد جدیدی را در فروشگاه های حیوانات خانگی، باشگاه ها و کلاس های آموزش می بینند.

حیوانات خانگی -3

کاهش اضطراب

همراهی یک حیوان می تواند به شما آرامش بدهد، اضطراب را تسکین دهد، و اعتماد به نفس برای افرادی که نگران بیرون رفتن از خانه هستند، ایجاد کند. از آنجا که حیوانات خانگی در زمان حال زندگی می کنند – آن ها در مورد اتفاقی که دیروز رخ داده یا اتفاقی که ممکن است فردا رخ دهد نگران نیستند – آن ها می توانند به شما کمک کنند که بیشتر فکر کنید و از لذت حال آگاه شوید.

ساختار و ریتم را به روزتان اضافه می کند

بسیاری از حیوانات خانگی، به خصوص سگ ها، نیاز به تغذیه منظم و تمرین زمانبندی شده دارند. داشتن یک ریتم سازگار، یک حیوان را متعادل و آرام نگه می دارد – و می تواند برای شما نیز کارساز باشد. مهم نیست که حالت روحی تان افسرده، مضطرب، یا نگران باشد – اگر یک نگاه ملامت آمیز از حیوان خانگی خود داشته مجبور خواهید بود از رختخواب بیرون بروید تا غذا بخورید، ورزش کنید و از آن ها مراقبت کنید.

ایجاد کمک به استرس حسی. لمس و حرکت دو روش سالم برای مدیریت سریع استرس هستند. استفاده از سگ، گربه و یا حیوان دیگر می تواند فشار خون را کاهش دهد و به شما کمک کند که به سرعت احساس آرامش کنید و استرس کمتری داشته باشید.

  • مقاله
  • ۳ خرداد
  • بدون نظر
  • 40 views

برچسب ها :

برچسب ها

تمامی حقوق مطالب برای اس ام سانگ محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.